Chapter 1: Simple Substitution (대리코드 1
Chapter 2: Diatonic Approach (다이아토닉 어프로치, 온음계 접근법 11
Chapter 3: Tritone Substitution (트라이톤 대리코드, Extended Dominant Seventh Chords (익스텐디드 도미넌트 세븐스 코드, Extended II- V7 Patterns (익스텐디드 투 파이브 패턴 22
Chapter 4: Displacement (코드의 이동 31
Chapter 5: Modal Interchange (모달 인터체인지 39
Chapter 6 : Reharmonization Using Bass Line (베이스 라인을 이용한 리하모니제이션 47
Chapter 7 : Correction of Faulty Chord Symbols (올바른 코드 표기 59
Chapter 8 : Turnarounds (턴어라운드 67
Chapter 9 : Extended Endings and Modulatory Interludes (확장 엔딩과 전조간주 80
Chapter 10 : Basic Piano Voicing Techniques (기본 피아노 보이싱 기법 89
Chapter 11 : Line Cliches (라인 클리세 99
Chapter 12 : Diminished Seventh Chords (디미니쉬 세븐스 코드 107
디미니쉬 7코드를 도미넌트 7코드로 바꾸는 작업은 클래식 곡에서 자주 발견되어지는데 좀더 모던한 사운드가 된다.
Chapter 13 :Modal Reharmonization (모달 리하모니제이션 117
Chapter 14 : Hybrid Chord Voicings (하이브리드 코드 보이싱 140
Chapter 15 : Constant Structure Patterns (동형구조 패턴 149
Chapter 16 : Combining Modal Patterns, Hybrid Chord Voicings, and